środa, 1 maja 2013

Łapalice - najnowszy zamek w Europie 01.05.2013


Przy bocznej drodze z Łapalic, na Kaczej Górze znany gdański artysta stolarz rozpoczął w latach 80. ubiegłego wieku wznoszenie monumentalnego zamku. Według zezwolenia wydanego na budowę miał to być dom jednorodzinny z pracownią rzeźbiarską. W trakcie budowy jednorodzinny dom rozrósł się do rozmiaru zamku o powierzchni 5 tysięcy metrów kwadratowych.
Ma 12 baszt i kilkadziesiąt pomieszczeń. W budowli widać elementy charakterystyczne dla architektury gotyku, baroku, renesansu i oczywiście współczesnej. Zamek otoczony jest trzymetrowym betonowym murem "obronnym" i sztucznym jeziorkiem. Wejścia chroni barbakan. Obecnie zamek, będący nadal w stanie surowym zadaszonym, pod względem kubatury jest jednym z największych tego typu obiektów na Pomorzu.








4 komentarze:

  1. Ten zamek jest niesamowity nawet kiedyś chciałam go zobaczyć...jakoś nie wyszło, ale dzięki Twojej fantastycznej pasji Kasiu poczułam jakbym tam była.Dziękuję i pozdrawiam Wiesia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. A zamek czeka na odwiedziny...

      Usuń
  2. Byłem tam kilkakrotnie w latach 2006 -2009. Uroda zamku urzekła mnie. Szkoda, że nie mam możliwości dokończyć budowy takiego dzieła... jeż.

    OdpowiedzUsuń
  3. 36 yr old Software Test Engineer III Inez Mapston, hailing from Saint-Paul enjoys watching movies like Melancholia and Dance. Took a trip to Historic City of Meknes and drives a GM Futurliner. jego wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń